Venusjanki

czwartek, 18 sierpnia 2011

Olejki eteryczne w moim posiadaniu

Witajcie Robaczki :)

Chciałabym dzisiaj, tak troszkę na szybko, przedstawić Wam olejki aromatyczne, które obecnie mam i to już od jakiegoś czasu. Ale zacznę od tego, że olejki eteryczne mają niezwykle wiele zastosowań:

1. KOMINEK AROMATERAPEUTYCZNY - do kominka wlewamy troszkę wody i 2-4 krople olejku oraz zapalany pod zbiornikiem podgrzewacz. Całe pomieszczenie wypełni się wonią olejku. Mój kominek wygląda tak, ale mam zamiar kupić nowy.

2. INHALACJE - do naczynia z gorącą wodą dodajemy 2-3 krople, nakrywamy głowę recznikiem i wdychamy parę przez ok. 5 minut przy zamkniętych oczach.

3. KĄPIEL - do wanny dodajemy ok. 5 kropli olejku, jednak czas trwania takiej kąpieli nie powinien przekroczyć 15 minut.

4. OLEJEK DO MASAŻU -  rozpuszczamy w ojelku podstawowym np migdałowym lub z oliwek 3-5 kropelek olejku, masaż nabiera nowego wymiaru :P

5. SAUNA - do wody którą podlewamy kamienie dodajemy 5-10 kropli.

A teraz olejki, ja mam ich 7 i wszystkie są z firmy Vera Nord, każdy kosztował ok. 5 zł za 12 ml. Każdy zapach olejku ma własne właściwości, a jest w czym wybierać :D

1. MELON - Świeży zapach usuwa zmęczenie i przygnębienie, zastępując je poprawą nastroju i rozluźnieniem. Działa lekko pobudzająco i nastraja erotycznie. Doskonale sprawdza się w sypialny poprawia kreatywność.
  Nie do końca czuć prawdziwego melona, zapach jest bardzo mocny.

2. LIMETKA - Przeziębienie, zapalenie zatok i gardła, kaszel, normuje krążenie krwi, żylaki, reumatyzm, artretyzm, apatia, lęki, depresja, niepokój, bezsenność, wyczerpanie i osłabienie.
 Niezwykle cytrusowy zapach, orzeźwiający.

3. GREJPFRUIT - Przyspiesza spalanie tłuszczu i spadek wagi, reguluje trawienie, rozgrzewa i rozluźnia sztywność mięśni, trądzik, depresja, stres, nerwice, migrena, bóle głowy, bóle menstruacyjne, dobry sen, przeziębienia, grypa i dreszcze.
 Zapach niezbyt słodki, całkiem dobrze przypomina grejpfruit, mnie zapach świetnie uspokaja.

4. ZIELONA HERBATA - Zawiera fenole, które hamują absorbcję cholesterolu, pobudza krążenie, wzmacnia naczynia krwionośne, pomaga zapobiegać miażdżycy naczyń mózgowych, astma, grzybica, katar, zapalenie pęcherza moczowego, trądzik, wypryski.
 Piękny zapach, prawdziwa, mocna zielona herbatka.

5. EUKALIPTUS -  Przeziębienia, kaszel, katar, astma, zapalenie zatok, grypa, bronchit, zapalenie oskrzeli, zapalenie stawów, gościec, reumatyzm, zmęczenie mięśni, ukąszenia owadów, odstrasza komary.
 Genialny, jedyny w swoim rodzaju. Jeśli mam jakiś katar to się nim inhaluje i naprawdę działa.

6. ŚWIERK - Kaszel, katar, grypa, angina, infekcje gardła, bronchit, astma, kaszel chroniczny, bóle mięśniowe, reumatyzm, hemoroidy, stany napięcia nerwowego, depresja, stres, stany zapalne skóry.
 Ten zapach wybrał mój luby, muszę stwierdzić, że nie żałuję - zamykamy oczy i dzięki niemu czujemy się jak w lesie.

7. SANDAŁ - Zapalenie oskrzeli, zapalenie gardła i oskrzeli, grypa, kaszel, nieżyt nosa, astma, katar, zmniejsza skurcze żołądkowe, wymioty, zapalenie nerek i pęcherza, problemy menopauzy, bóle i zaburzenia przed menstruacyjne, napięcia nerwowe, depresja, bezsenność, trądzik, grzybica skóry, sucha i spękana skóra, afrodyzjak.
Chyba jedyny, który nie za bardzo mi się podoba. Słyszałam kiedyś, że drzewo sandałowe pięknie pachnie, więc się skusiłam. Nie wiem czy zapach przypomina ów sandał, ale raczej niczym się nie wybija. Na wieczory wydaje mi się, że pasuje idealnie, ponieważ jest to zapach przypominający jakieś perfumy :P

Wszystkie opisy właściwości pochodzą ze strony http://www.vera-nord.pl/sklep/index.php.

A Wy macie olejki? Używacie?

29 komentarzy:

  1. kusisz nimi.... bo ja jestem wielką wielbicielka zapachów do pomieszczeń:) uwielbiam zima wanilię, a latem granat:)
    a z Twoich, to bym chciała herbatę, limetkę i (mało to oryginalne) świerk:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki zestaw. Jestem pod wrażeniem. Ja skromnie mam tylko jeden olejek...

    OdpowiedzUsuń
  3. ja niedługo muszę uzupełnić swoje zapasy olejkowe bo została mi się tylko zielona herbata. Lubię olejki, nie są tak duszące jak kadzidełka i jest tyle zapachów do wyboru :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zielona herbata- to jest to, co lubię :)

    Otagowałam Cię, więc jeśli masz ochotę, zapraszam :)
    http://moje-kosmetyki-byn.blogspot.com/2011/08/pizza-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  5. No i o to chodzi! Ma być letnio, bo są wakacje! a Ty jakie kolory lakierów preferujesz na wakacje?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w ogóle nigdy nie używałam takich rzeczy oO ale melon brzmi fajnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię bardzo delikatne zapachy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo intensywnie myślę o kominku, bo wszystko co pachnące kocham :D Teraz będę miała pokój tylko dla siebie, więc to doskonały moment. Jakiego kominka najlepiej szukać? Czego się wystrzegać, na co zwrócić uwagę?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie < 3 Są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam olejki eteryczne ;) Kiedyś robiłam o nich nawet notkę. Kominka teraz nie mam, ale pamiętam, że u mnie w domu rodzinnym zawsze był. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja posiadam olejek z magnolii ale zbytnio nie przypadł mi do gustu, chyba spróbuję limetki albo grapefruit'a! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam tylko jeden - grapefruit :] używam go też jako środka na cellulit.

    A paczka...hmm..przetestowałam tylko dwa mydełka i wodę różaną i całkiem w porządku są mydełka, natomiast woda, nie wiem...muszę dać jej jeszcze jedną szansę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Hmmm ja czasem uzywam ale bardzo zadko bo zazwyczaj glowa mnei po nich boli...

    OdpowiedzUsuń
  14. ja używam tylko podczas odkurzania ;) mam odkurzacz na wodę i jak dodaję do niej trochę olejku to zapach roznosi się po mieszkaniu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam zieloną herbatę, cynamon- jest bardzo dobry na wieczór :D
    Olejki kojarzą mi się raczej z jesienią i zimą, kiedy można się zatopić w rozmyślaniach... :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapraszm do mnie na rozdanie ;p

    OdpowiedzUsuń
  17. jaki zestaw, no, no;)



    Zapraszam na naszego bloga - >
    http://ciuszkifajnejdziewuszki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. muszę w koncu kupic sobie kominek:D
    mam w domu z 2 olejki, ale nie uzywam

    OdpowiedzUsuń
  19. Chyba tej jesieni skuszę się na taki zakup ;p

    OdpowiedzUsuń
  20. Zostałaś oTAGowana przeze mnie :) Jeśli masz ochotę - zapraszam do odpowiedzi.
    Więcej inofo na www.kraina-kosmetykow-ewu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Kadzidełka też bardzo lubię ^^ I zapachowe świeczulki również :P Aczkolwiek wszelakich odświeżaczy powietrza już nie.

    OdpowiedzUsuń